زنان زایمان

راهنمای جامع زنان زایمان در دوران بارداری و پسا بارداری

زنان زایمان

راهنمای جامع زنان زایمان در دوران بارداری و پسا بارداری

راهنمای جامع زنان زایمان در دوران بارداری و پسا بارداری با توجه به فشار ها و استرس های موجود در این دوران خاص

کلمات کلیدی

توصیه به پدران در دوران بارداری

نحوه خوابیدن در ماه پنجم بارداری

نحوه خوابیدن در اوایل بارداری

طرز خوابیدن در دوران بارداری در سه ماه اول

درمان قطعی تنبلی تخمدان با داروی گیاهی

درمان تنبلی تخمدان با رازیانه و بومادران

درمان تنبلی تخمدان با رازیانه

داروی گیاهی برای فعال شدن تخمدان

تغذیه بعد از سقط در طب سنتی

بعد از سقط چی بخورم رحمم پاک بشه

بعد از سقط جنین تا چند روز خونریزی داریم

مسمومیت غذایی در ماه آخر بارداری

مسمومیت غذایی در سه ماهه اول بارداری

درمان مسمومیت غذایی در بارداری

درمان خانگی مسمومیت حاملگی

مصرف گریپ فروت در سه ماه اول بارداری

عوارض گریپ فروت در بارداری

خواص گریپ فروت برای جنین

طرز خوابیدن زن باردار در سه ماهه دوم

تغییرات سینه در بارداری

تغییرات دهانه رحم در اوایل بارداری

تغییرات خلق و خو در بارداری

اولین تغییرات بدن در بارداری

تردمیل در اوایل بارداری

استفاده هر روزه از تردمیل در بارداری

استفاده از تردمیل در ماه اخر بارداری

عوارض سی تی اسکن در دوران بارداری

عوارض سی تی اسکن برای زنان باردار

عوارض رادیو گرافی در بارداری

خطرات عکس دندان در ماه اول بارداری

  • ۰
  • ۰

هنگام رفتار با همسر حامله لازم است نکاتی را در نظر بگیرید. دگرگونی ها هورمونی و نگرانی‌های مرتبط با بارداری می‌تواند تغییرات خلقی در زن آبستن ایجاد کند و دربایستن بیشتری به پشتیبانی و توجه شما دارد.
یکی از هیجان انگیز‌ترین تجربیات یک زوج، انتظار برای تولد کودکشان است. این تجربه در عین شیرینی می‌تواند بحران برانگیز باشد؛ چرا که دوران بارداری با تغییرات جسمانی، هورمونی و عاطفی به اتفاق است. اما اگر روشی صحیح در پیش بگیرید، بارداری می‌تواند به شما کمک کند که به عنوان یک زن و شوهر قوی‌تر شوید. توصیه‌های ذیل برای رفتار با همسر آبستن به شما کمک می‌کند تا این دوره از زندگی‌تان را با آرامش بیشتری بگذرانید.

 

 

نحوه رفتار با همسر باردار


 

رفتار با همسر باردار

 

۱- نحوه صحبت کردن؛ یک شنونده خوب باشید


حتی اگر همسرتان از اینکه چشم براه زایش فرزندتان است دلشاد و هیجان زده باشد، مفتوح هم ممکن است نگران و عصبی بوده و دانستن خوف کند. مهم است که اثناء گفتگو کردن با یکدیگر یک شنونده خوب باشید و او را دلگرمی کنید لغایت افکار و احساسات خود را با شما در وسط بگذارد.
دکتر مگان فلمینگ می‌گوید: «اینکه متعهد باشید، بی وقفه به همسرتان گوش دهید و ارتباط خویش با شریک زندگی‌تان را حفظ نمایید، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هر دو زوج در این دوران تحت خفگی هستند و همین باعث می‌شود سیستم‌های عصبی زیاد پیشه کرده و هر دو بیش از حد بازتاب نشان دهید. اینکه با هم بسیار صحبت کنید و متوجه شوید که در یک موقعیت پیمان دارید، مایه می‌شود خیلی از تردید‌ها و سوءتفاهم‌های بین شما از بین برود.»
فلمینگ می‌گوید: «کار‌هایی را سپریدن دهید که هر دو به آن علاقه‌مند هستید و کار‌های انفرادی‌تان را به زمانی دیگر یا به شخصی دیگر واگذار کنید.»
فعالانه و با کیاست گوش کنید، سؤال بپرسید و پاسخ‌های همسرتان را تکرار کنید الی متوجه شود که به حرف‌هایش با دقت گوش کرده و برای آن اهمیت قائل هستید. در مساوی این حس که می‌خواهید حرف خودتان را به کرسی بنشانید پایداری کنید.

 

 

۲. بیش از پیش کار‌های منزل را انجام دهید


مطالعه‌ای که در ژوئیه سال ۲۰۱۵ در ژورنال مسائل فامیلی منتشر شد، پرتو عدل که مشارکت در کار خانه این حس را در زن ایجاد می‌کند که این رابطه عادلانه است. با پروا به چالش‌های عاطفی که شدنی است حاملگی ایجاد کند، سپریدن کار‌های بیشتر از بهره معمول‌تان در کارهای خانه مشابه آشپزی کردن و تمیز کردن منزل در این ماه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 
زنان باردار اغلب با تهوع صبحگاهی و خستگی روزانه مقابل هستند. خیلی از کار‌های روزمره که ساده به عقیده می‌رسند، برای کسی که بیشتر روز خویش را با دانستن تهوع یا خستگی طی کرده باشد، می‌تواند دشوار باشد. مهمتر از همه، این کار به شریک زندگی شما پرتو می‌دهد که از نیاز‌های او مستحضر هستید و می‌خواهید تمام کوشش خویش را برای کمک به او انجام دهید.

 

 

رفتار با همسر باردار

 

۳. باهم یاد بگیرید


در اکثر موارد والده است که وظیفه اصلی مراقبت از مولود را به عهده خواهد داشت؛ با این حال هر دو شما والد هستید. بنابراین، برای رسیدن به یک دیدگاه مشترک در مورد سخیف فرزندپروری خود، سعی کنید با هم یاد بگیرید. مثلا می‌توانید به کلاس فرزندپروری بروید، بیاموزید که چگونه پوشک را عوض کنید، بطری شیر را آماده کنید، صندلی ماشین را به راستی نصب کنید و با هم خانه را برای آمدن عضو جدیدتان حاضر سازید. به شایستن زیاد همسرتان از اینکه پرماسیدن می‌کند شریک زندگی او در این فرآیند با او به اتفاق بوده و فقط یک مشاهده‌گر علاقه‌مند نیست، راضی و سپاسگزار خواهد بود.
در واقع تحقیقات منتشر شده در ژوئیه سنه ۲۰۱۷ پرتو داد که پشتیبانی همسر در دوران بارداری می‌تواند توانایی زوجین در برقراری ارتباط و دریافتن با هم بودن را در آن‌ها تقویت کند. شما همچنین می‌توانید از والدینی که این روند را پشت سر گذاشته‌اند بیاموزید و یک تصویر از آنچه که در انتظارتان است، از زمان وضع حمل الی حضور بچه در منزل داشته باشید. 
دکتر فلمینگ می‌گوید: «همان‌طور که همیشه می‌گویم، ما می‌دانیم چه چیزی را می‌دانیم و نمی‌دانیم چه چیزی را نمی‌دانیم. یک کلاس، یک دوره، یک کتاب، یک فیلم و هر چیز دیگری که بتوان متعلق به آموخت می‌تواند وسیله‌ای برای رشد شما باشد.»

 

 

 

۴- به او در داشتن چشم انداز مثبت کمک کنید


با توجه به تغییراتی که در طی بارداری در تن رویداد می‌افتد، غیر عادی نیست که یک زن دریافتن کند نخواستنی و غیرجذاب شده است. اگر همسرتان نسبت به بدنش دریافتن بدی دارد، به او دستور دهید در این مورد آزادانه گفتگو کند. شما این فرصت را دارید که به او کمک کنید الی بفهمد چرا چنین احساسی دارد و چه عواملی ممکن است به رفع آن احساسات کمک کند. اگر دگرگونی ها جسمی شریک زندگی شما باعث شد احساساتش بیرون از کنترلش باشد، به او تذکر کنید که دائم حامله نخواهد بود. به او کمک کنید زمانی را انگار کند که فرزندتان ارشد شده و او دوباره نسبت به بدنش پرماسیدن نکوداشتن خواهد داشت. همچنین به او اطمینان دهید که در هر حالتی دوستش دارید.

 

 

۵. یک تیم باشید


تا جایی که ممکن است، شریک حیات خویش را اثناء مراجعه به طبیب و معاینات دوران بارداری همراهی کنید. از برنامه تولد فرزندتان آگاه باشید و به همسرتان در برنامه‌ریزی پیوسته با زایمان و پس از آن کمک کنید. می‌توانید با هم در مورد روش‌ها و گزینه‌های زایمان مثلا وضع حمل طبیعی، وضع حمل در آب یا سزارین رایزنی کنید و بعد نظر خود را با طبیب در میانی بگذارید.
در همین حال، منزل خود را برای ورود عضو جدید و کوچک خود حاضر کنید. همسر خود را در خرید پوشاک کودک ارشاد کنید و با یکدیگر گهواره و رنگ اتاق کودک‌تان را برگزیدن کنید. این آمادگی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها اغلب برای والدین سرگرم کننده است و شراکت در این تجربه‌های شیرین می‌تواند استرس را کاهش داده و صمیمیت بین شما را بیشتر کند.

 

 

رفتار با همسر باردار

 

نکاتی در مورد وظایف مرد در قبال همسر باردار


  1.  از همان پیش درآمد که خبر بارداری همسرتان را می‌شنوید خوشحالی خویش را با خرید گل یا هدیه پرتو دهید.
  2.  اطلاعات خویش را در باره بارداری و تغییراتی که در بدن همسرتان رخ می‌دهد بالا ببرید.
  3.  در اثناء رفتار با همسر باردار دگرگونی ها خلقی همسرتان را درک کرده و برای درمان آن سفر‌های اختصار و ارتباطات اجتماعی که به آن علاقه‌مند است، ترتیب دهید.
  4.  بدانید در سه ماهه نخست بارداری احساس تهوع صبحگاهی و حساسیت به بو و مزه غذا‌ها اغلب است، مواردی که برای همسرتان اذیت دهنده است را از او بعید کنید. بهتر است وظیفه تعبیه صبحانه را در این دوران به عهده بگیرید.
  5.  در سه ماهه دوم که تغییرات فیزیکی بدن در او ایجاد می‌شود، می‌توانید با هم به خرید رفته و لباس‌هایی بخرید که در آن احساس بهتری داشته باشد. 
  6.  در هنگام رفتار با همسر حامله نشان دهید حواستان به نیاز‌های روحی و تغذیه‌ای او هست.
  7.  رابطه جنسی در دوران بارداری را قطع نکنید؛ مگر در شرایطی که پزشک شما را منع کرده باشد یا همسرتان تمایلی به آن نداشته باشد. در آن چهره نیز همسرتان را در آغوش گرفته و نوازش کنید تا پیوستگی عاطفی شما مختصر نشود.
  8.  دائم در دسترس باشید و زود به خانه بیایید.
  9. اگر همسرتان دچار بی خوابی شده با هم فیلم مشاهده کرده یا به موسیقی گوش دهید.
  10.  با همسرتان به این نتیجه برسید که دختر یا پسر بودن بچه مهم نیست.
  11.  مهار کنید همسرتان دستورات پزشک را رعایت کرده و ویتامین‌های خود را مصرف می‌کند.
  12.  اگر نمی‌خواهد اصرار نکنید به مهمانی بیاید یا از مهمانان پذیرایی کند.
  13.  بدانید موقع درد وضع حمل چه کاری باید انجام دهید و همسرتان را اثناء زایمان همراهی کنید.
  14.  از همسرتان سپاسگزاری کنید.

 

منبع : مرکز سلامت زنان سلام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی