زنان زایمان

راهنمای جامع زنان زایمان در دوران بارداری و پسا بارداری

زنان زایمان

راهنمای جامع زنان زایمان در دوران بارداری و پسا بارداری

راهنمای جامع زنان زایمان در دوران بارداری و پسا بارداری با توجه به فشار ها و استرس های موجود در این دوران خاص

کلمات کلیدی

توصیه به پدران در دوران بارداری

نحوه خوابیدن در ماه پنجم بارداری

نحوه خوابیدن در اوایل بارداری

طرز خوابیدن در دوران بارداری در سه ماه اول

درمان قطعی تنبلی تخمدان با داروی گیاهی

درمان تنبلی تخمدان با رازیانه و بومادران

درمان تنبلی تخمدان با رازیانه

داروی گیاهی برای فعال شدن تخمدان

تغذیه بعد از سقط در طب سنتی

بعد از سقط چی بخورم رحمم پاک بشه

بعد از سقط جنین تا چند روز خونریزی داریم

مسمومیت غذایی در ماه آخر بارداری

مسمومیت غذایی در سه ماهه اول بارداری

درمان مسمومیت غذایی در بارداری

درمان خانگی مسمومیت حاملگی

مصرف گریپ فروت در سه ماه اول بارداری

عوارض گریپ فروت در بارداری

خواص گریپ فروت برای جنین

طرز خوابیدن زن باردار در سه ماهه دوم

تغییرات سینه در بارداری

تغییرات دهانه رحم در اوایل بارداری

تغییرات خلق و خو در بارداری

اولین تغییرات بدن در بارداری

تردمیل در اوایل بارداری

استفاده هر روزه از تردمیل در بارداری

استفاده از تردمیل در ماه اخر بارداری

عوارض سی تی اسکن در دوران بارداری

عوارض سی تی اسکن برای زنان باردار

عوارض رادیو گرافی در بارداری

خطرات عکس دندان در ماه اول بارداری

  • ۰
  • ۰

شاید برای خیلی از خانم ها سوال قبل بیاید که بارداری پوچ یعنی چه. بارداری پوچ یک رخداد ناراحت کننده برای بسیاری از خانم هاییست که منظور بچه دار شدن داشته اند. ولی بارداری پوچ جای نگرانی ندارد و بعد از شفا می توانید مجدد حامله شوید.

 

تشخیص و دلیل حاملگی پوچ


در بارداری پوچ یا بارداری مولار تخمک و اسپرم لقاح می یابند اما بجای رشد طبیعی، جفت به صورت یک توده غیرعادی از کیست ها در می آید. به راستی در بارداری پوچ هیچ جنینی در سونوگرافی دیده نمی شود.
در این مقاله کوشش شده الی درمورد گذرگاه درمان حاملگی پوچ و اینکه بارداری پوچ چه علایمی دارد و چگونه تشخیص دیتا می شود به تفصیل صحبت کنیم.

 

 

بارداری پوچ چیست؟


بارداری زمانی رحم می دهد که تخمک زن و اسپرم فوت شد با هم لقاح می کنند .در واقع اسپرم وارد تخمک می شود و لقاح چهره می گیرد.در برخی موارد با هستی مثبت بودن نتیجه آزمایش بارداری، در سونوگرافی نشانه ای از حاملگی در فرد دیده نمی شود که به این حالت به اصطلاح بارداری پوچ یا حاملگی پوچ گفته می شود.
زمانی که حاملگی رخ می دهد در نخستین سونوگرافی یک ناحیه کوپک در رحم دیده می شود که ساک حاملگی نام دارد که در این ساک به مرور جنین رشد می کند اما در شرایطی که حاملگی پوچ رویداد می افتد تخمک لقاح یتفته در رحم لانه گزینی می کند اما جنین در ساک حاملگی رشد نمی کند.
حاملگی های پوچ معمولا مبتلا دشواری ها کروموزومی و ژنتیکی هستند.
باید بدانید که بارداری مولار به راستی یک نوع توده خ.ش خیم می باشد که در رحم زنان رشد می کند.

 

درمان بارداری پوچ با طب سنتی


در بارداری پوچ آزمایش بارداری مثبت می باشد و علادم و پرتو های بارداری به طور طبیعی در زن هستی ندارد. در هفته 6تا8 بارداری چنانچه ضربان قلب جنین شنیده نشد بارداری پوچ یا مولار می باشد. چنانچه چنین اتفاقی بی افتد باید برای چکاپ ویژه به سونوگرافی مراجعه شود.

 

انواع حاملگی پوچ


حاملگی پوچ دو گونه جزئی و کامل دارد.

  1. حاملگی جزئی: در حاملگی پوچ جزئی جفت تا حدی طبیعی رشد کرده اما جنین غیر طبیعی رشد کرده است. جنین به صورت ناقص و ناهماهنگ رشد میکند و زنده نمی ماند.
  2. حاملگی پوچ کامل: در این گونه حاملگی هر دو جفت و جنینی در رحم هستی ندارد.

حاملگی پوچ عوارض بسیار خطرناکی دارد و به صورت یک گونه سرطان بسیار نادر در تن بروز می کند و حتما باید به چهره فوری شفا شود.

 

علت حاملگی پوچ چیست؟


  • حاملگی پوچ یک رخداد بیسار طبیعی می باشد که در سه ماهه ی اول بارداری احد از علت های رایج سقط جنین می باشد. نزدیک 50 درصد سقط ها در سه ماه اول بارداری به علت حاملگی پوچ می باشد.
  • حاملگی پوچ معمولا به دلیل دشواری ها کروموزومی برپایی می شود اما عواملی وجود دارد که می تواند بردباری ابتلا به حاملگی پوچ را خیلی اغلب کند.
  • داشتن پیشینه بارداری پوچ: در صورتی که قبلا بارداری پوچ را تجربه کرده باشید ممکن است دوباره مبتلا حاملگی پوچ شوید.
  • تحقیقات پرتو دیتا اند که از هر 100 زن، یک یا دو زن مجدد حاملگی پوچ را تجربه می کنند.
  • آزمایشات آمنیوسنتز و بیوپسی کوریون(CVS ): با احتمال پایین می تواند مایه سقط جنین گردد.
  • سن مادر: بارداری در سن بالا بسیار ریسک پذیر تر از بارداری در سنین بالا می باشد گرد از دلیل های بارداری مولار می تواند سن والده باشد. بارداری پوچ در زنان بالای 35 سنه و کمتر از 20 سنه بسیار دیده می شود.
  • مشکلات رحمی و سرویکس: یکتا از علت های بروز حاملگی پوچ مربوط به مشکلات رحم و دهانه رحم (سرویکس) می باشد.
  • وجود مرض های مزمن در مادر: بانو هایی که دیابت دارند و یا مشکلات تیروئیدی دارند خیلی اغلب در معرض این گونه حاملگی هستند.
  • خانم هایی که الکل و سیگار مصرف می کنند خیلی بیشتر به حاملگی پوچ دچار می شود.

 

تشخیص و دلیل حاملگی پوچ

 

تشخیص حاملگی پوچ


حاملگی پوچ در همان اوایل بارداری اتفاق می افتد.در واقع قبل از اینکه حتی شما متوجه شوید باردا هستید.اما تست بارداری مثبت می شود و حتی شدنی از لکه بینی و خونریزی هم داشته باشید و به انگیزه بالا رفتن سطح HCG قاعدگیتان عقب می افتد.
همه ی علائم حاملگی شما را نشانه می دهد .از همان پیش درآمد جفت به رشدش ادامه می دهد و برای مدتی بسیار کوتاه خویش را بدون جنین نگه می دارد. با گذشت زمان همچنان والده اندیشه می کند آبستن است و علائم حاملگی همانند خستگی و یا تهوع را دارد اما زمانی که رشد زوج بازایستاد سطح HCG هم زیر می آید و علائم حاملگی از بین می روند. 
حاملگی پوچ معمولا تا زمانی که سونوگرافی اتمام نشود قابل تشخیص نمی باسد و ممکن است خیلی از علائم برای والده کاملا طبیعی باشد .در حاملگی پوچ فضای ساک حاملگی خالی دیده می شود.
اما امروزه با ترقی تکنولوژی و دستگاه های پیشرفته سونوگرافی می نا خیلی زودتر حاملگی پوچ را تشخیص داد. 
البته باید توجه داشت معمولا شدنی است چنانچه خیلی زود سونوگرافی انجام شود حتی در صورت بارداری طبیعی باز هم جنین در ساک حاملگی دیده نشود.در صورتی که جنینی در ساک حاملگی دیده نشود سونوگرافی را 10 روز دیگر تکرار می کنند.
از سایر راه های تشخیص حاملگی پوچ معاینه لگنی بدست پزشک، آزمایشان خونی برای اندازه گیری میزان هورمون حاملگی برای تعیین گمان کردن وجود بقایای زوج پس از سقط می باشد.

 

چگونه می نا از بارداری پوچ جلوگیری کرد؟


در بسیارس از موارد حاملگی پوچ قابل پیشگیری و بازداری نمی باشد اما اتمام آزمایش های ژنتیک پیش از بارداری روی زن و فوت شد می تواند کمک شایانی به بازداری از حاملگی پوچ کند زیرا حاملگی پوچ معمولا به دنبال مشکلات کروموزومی برپایی می شود.
در صورتی که یکبار حاملگی پوچ را تجربه کرده باشید نگرانی برای حاملگی بعدی بسیار طبیعی می باشد و پیشنهاد می شود که یک اسکن اولیه برای اطمینان بیشتر سپریدن دهند.
پزشکان توصیه می کنند بعد از سقط اول به مدت 12 قاعدگی منظم برای حاملگی دوم فاصله بی اندازید الی تن فرصت کافی برای بازیابی خویش را داشته باشد.
در حاملگی دوم چنانچه ضربان قلب شنیده شود می تاب خیالیتان آسان باشد که حاملگی موفقی داشته اید اما بهتر است که پس از 6 تا 8 هفته از بارداری اسکن را سپریدن دهید الی در چهره وجود دشوار زودتر به حل و رفع آن بپردازید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی