زنان زایمان

راهنمای جامع زنان زایمان در دوران بارداری و پسا بارداری

زنان زایمان

راهنمای جامع زنان زایمان در دوران بارداری و پسا بارداری

راهنمای جامع زنان زایمان در دوران بارداری و پسا بارداری با توجه به فشار ها و استرس های موجود در این دوران خاص

کلمات کلیدی

توصیه به پدران در دوران بارداری

نحوه خوابیدن در ماه پنجم بارداری

نحوه خوابیدن در اوایل بارداری

طرز خوابیدن در دوران بارداری در سه ماه اول

درمان قطعی تنبلی تخمدان با داروی گیاهی

درمان تنبلی تخمدان با رازیانه و بومادران

درمان تنبلی تخمدان با رازیانه

داروی گیاهی برای فعال شدن تخمدان

تغذیه بعد از سقط در طب سنتی

بعد از سقط چی بخورم رحمم پاک بشه

بعد از سقط جنین تا چند روز خونریزی داریم

مسمومیت غذایی در ماه آخر بارداری

مسمومیت غذایی در سه ماهه اول بارداری

درمان مسمومیت غذایی در بارداری

درمان خانگی مسمومیت حاملگی

مصرف گریپ فروت در سه ماه اول بارداری

عوارض گریپ فروت در بارداری

خواص گریپ فروت برای جنین

طرز خوابیدن زن باردار در سه ماهه دوم

تغییرات سینه در بارداری

تغییرات دهانه رحم در اوایل بارداری

تغییرات خلق و خو در بارداری

اولین تغییرات بدن در بارداری

تردمیل در اوایل بارداری

استفاده هر روزه از تردمیل در بارداری

استفاده از تردمیل در ماه اخر بارداری

عوارض سی تی اسکن در دوران بارداری

عوارض سی تی اسکن برای زنان باردار

عوارض رادیو گرافی در بارداری

خطرات عکس دندان در ماه اول بارداری

  • ۰
  • ۰

درد ذیل شکم را بیشتر زنان حامله تجربه می کنند. دردی که گاه ممکن است بی دلیل و زودگذر باشد و یا برخی مواقع می تواند عوارض خطرناکی داشته باشد. اما درد زیر شکم در بارداری از کی شروع می شود و این درد چه دلایلی دارد؟



زمان شروع درد زیر شکم در بارداری

درد پایین شکم در بارداری از چه زمانی شروع می شود؟


درد زیر شکم در بارداری موعد مشخصی ندارد وممکن است در هر زمانی در طول بارداری پیش بیاید. یعنی بسته به نوع بارداری می تواند متفاوت باشد. برخی زنان باردار این درد را از همان هفته های نخست پرماسیدن می‌کنند ولی بعضی از آنها ممکن است با آغاز درد زایمان درد ذیل شکم را تجربه کنند. به همین علت به طور مشخص نمی‌توان گفت این درد چه زمانی شروع می‌شود.


چه عواملی باعث درد پایین شکم در بارداری می شود؟


درد ذیل شکم شدنی است دلایل مختلفی داشته باشد. دردهای زودگذر و به اصطلاح بی‌خطر و دردهای جدی و شدید که ممکن است با عوارضی برای والده و جنین به اتفاق باشد.


۱- دردهای بی خطر و زود گذر


لانه گزینی

لانه گزینی در ابتدای بارداری انجام می‌شود. یعنی وقتی که جنین اولیه به پوشش رحم می‌چسبد. این چسبندگی ضروری است چون باعث می‌شود جنین از اکسیژن و مواد مغذی بدن والده تغذیه کند. اما این چسبندگی مایه گرفتگی می‌شود. این گرفتگی نشانه‌ای اولیه از بارداری است که معمولا با لکه بینی به اتفاق است. این اثر ها و درد پایین شکم ناشی از لانه گزینی خیلی زود از بین می‌رود.

کشش رباط ها

یکی از دردهای شدید ولی بی خطر پایین کم در دوران بارداری مربوط به کشش رباطهاست. این درد پس از هفته 18 بارداری حس می شود، زمانی که وزن رحم به رباط ها خفقان وارد می کنند.وقتی رباط منحنی کشیده می‌شود، درد زیادی در شکم برپایی می‌شود. رباط منحنی یکی از رباط‌هایی است که از رحم محافظت می‌کند و زمانی که لزرش یکباره اتفاق می‌افتد، این رباط فشرده می‌شود و درد زیادی رخ می‌دهد.

گرفتگی عضله

در اوایل بارداری رحم رشد می کند و کشیده می شود به همین انگیزه گرفتگی عضله خیلی معمولی است. گرفتگی های عضله در هفته های نخست بارداری درد زیادی ندارد و زود گذر است اما اگر در هفته های نهایی باشد شدنی است نشانه زایمان باشد.

درد کاذب وضع حمل یا براکستون هیکس

بیشتر نسوان باردار در هفته های آخر بارداری انقباض شکمی یا براکستون هیکس را تجربه می کنند و فکر می کنند درد زایمان است. این درد کاذب معمولا درد شدیدی برپایی نمی کند، ولی در برخی زنان این درد شدید است. فرق بین درد کاذب و درد راستین در تغییر دهانه رحم است. وقتی درد آغاز می شود، گرفتگی های شدیدی همانند گرفتگی های برآمده از قاعدگی حس می شود. اگر دردهای زیر شکم را به این شکل تجربه کردید حتما به پزشک متخصص خبر بدهید.



زمان شروع درد زیر شکم در بارداری


برای خواندن مشاوره های بیشتر در مورد درد های دوران بارداری و حاملگی به این سایت مراجعه کنید : https://www.tommys.org


۲- دردهای جدی و شدید


بارداری خارج از رحم

در بارداری خارج از رحم ، تخم به جای اینکه در داخل رحم جایگزین شود، بیرون از محوطه داخلی رحم کاشته می‌شود. شایع‌ترین جایی که بارداری بیرون از رحمی کاشته می‌شود، لوله‌ها هستند. حدود 95 درصد موارد در لوله‌ها اتفاق می‌افتد . شایع‌ترین محلی که بارداری خارج را برپایی می‌کند، لوله‌ها هستند، فلذا هر عاملی که وضع نرمال لوله را به هم بریزد و مایه شود مسیری که سلول تخم در لوله‌ها طی می‌کند لغایت خودش را به درون رحم برساند،‌ کند شود و یا این گذرگاه اصلا طی نشود،‌ می‌تواند مایه شود که بارداری بیرون از رحم به هستی بیاید. مهمترین نشان بارداری خارج از رحم درد پایین شکم و خونریزی در سه ماهه نخست بارداری است. لوله‌ها ی رحم توان مفتوح شدن زیاد ندارند و به همین انگیزه وقتی سلول تخم داخل لوله‌ها پیمان می‌گیرد و لانه‌گزینی می‌کند و آغاز به رشد می کند، چون سایز آن کبیر و بزرگ‌تر می‌شود لوله سایر جای مناسبی نیست و بنابراین می‌تواند لوله را پاره کند. همین رشد و گسترشی که در لوله پیدا می‌کند، مایه می‌شود که فرد دریافتن درد داشته باشد، به این ترتیب درد زیرشکم یکتا از علائم مهم است.

سقط جنین

یکی از انگیزه ها دردهای شدید پایین شکم شدنی است به سقط جنین مربوط باشد. دردهای شدید در سه ماهه نخست که با خونریزی به اتفاق است نشان سقط جنین است. اگر این اثر ها را تماشا کردید حتما به پزشک کارآزموده مراجعه کنید. علائم سقط جنین دربرگیرنده خونریزی و درد شکم است که می تواند ریتمیک یا همانند به گرفتگی عضلات قاعدگی باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی